sobota, 1 kwietnia 2017

Ogrzewanie ścienne - montujemy rurki na ścianie


Latem ekipa hydraulików założyła u nas ogrzewanie ścienne. Wybraliśmy to rozwiązanie zarówno dla domu jak i domków dla gości. Dlaczego?
 

Zalety ogrzewania ściennego

- Jest to ogrzewanie niskotemperaturowe
- Przez to, że jest ścienne gwarantuje to lepszy rozkład temperatury w pomieszczeniu niż przy ogrzewaniu podłogowym
- Estetyczne ważne dla mnie, nie będzie żadnych kaloryferów

Minusy

-
Na płaszczyźnie ściany na której zamontowane jest ogrzewanie nie można postawić mebli ani wieszać obrazów etc.


Jak to będzie działało?

W rurkach na ścianach będzie woda. Będzie ona nagrzewana za pomocą kominka z płaszczem wodnym, opalanego drewnem.


Ciekawostki

- Rurki montuje się tylko na ścianach zewnętrznych

- Okazało się, że ilość tynku jaką trzeba było narzucić na rurki była zaskakująco dużaZwiększyła się u nas tym samym grubość tynku od tej zakładanej wcześniej

- Zużyliśmy prawie 2km rur na wszystkie budynki


Arek zajął się zatynkowywaniem rur glinianym tynkiem. O tym dlaczego ogrzewanie ścienne i tynk gliniany świetnie razem pracują możesz poczytać tutaj.














 



 

 



Jeśli chcesz poczytać więcej o tym dlaczego tynk gliniany i ogrzewanie ścienne tworzą zgrany zespół zajrzyj do wywiadu jaki przeprowadziłam z Kasią i Ryszardem Bilińskimi.


 
A tymczasem pozdrowienia i do usłyszenia wkrótce!
Anna


Artykuły powiązane:



1 komentarz:

  1. Proszę powiedzieć jak działaja te ściany z pionowym rozkładem rurek,chodzi mi o odpowietrzanie.
    Mam u siebie rozłożone a poziomo w najwyższym punkcie dałem odpowietrzniki co działa dobrze.

    OdpowiedzUsuń